Leutaschklamm, un canion in Bavaria

Fara sa vrem, am ajuns la un alt canion in vacanta trecuta. De data asta este vorba de Leutaschklamm, un canion aflat in Bavaria, aproape de localitatea Mittenwald. Normal ca este tot un obiectiv turistic amenajat in stil nemtesc, adica accesibil aproape oricui. Plus ca, fata de Liechtensteinklamm, vizitarea lui nu ne-a costat mai nimic, am platit doar parcarea – 5 Euro.

In schimb aici toate traversele si peretii erau din fier si plasa din fier, bine ancorati in stanca. Ma gandesc ca au cheltuit o groaza de bani cu amenajarea si totusi accesul este permis fara taxa. Oare o sa vedem si pe la noi asa ceva vreodata? Cu sau fara taxa?

Timp de aproape doua ore ne-am plimbat pe acolo, chiar am avut noroc ca nu a plouat, a fost o vreme tocmai buna pentru asa ceva. La intoarcere am preferat sa o luam pe un drum forestier, pentru a vedea cum este si pe acolo.  Traseul prin padure nu este mare diferenta fata de ceea ce gasim prin Carpatii nostri, in schimb lipsesc mizeriile si gunoaiele, implicit mitocanii care arunca asa ceva in natura.

Foarte multi turisti, majoritatea practicand “nordic walking”, mers rapid tinand in maini niste bete asemanatoare celor de schi; un fel de schi fond dar fara schiuri.  Am tot zis ca ne cumparam si noi unele, insa cand ne-am uitat la preturile lor, am decis ca ne putem plimba si fara. :D

Mai multe imagini aici.