Pe Muntele Sfant al Bavariei, la Manastirea Andechs

Vroiam neaparat sa ajung la Manastirea Andechs din Bavaria in aceasta vacanta, si iata ca am reusit. Motivul principal nu este deloc unul religios, ba din contra. Aflasem ca acolo se face una dintre cele mai bune beri bavareze de manastire, asa ca trebuia neaparat sa merg si sa vad daca este intr-adevar asa.

Manastirea este destul de aproape de Munchen, asa ca nu am condus foarte mult timp pana acolo, maxim o ora. Dupa ce am ajuns, am parcat si am urcat repejor sus la Manastire, unde am vizitat mai intai biserica benedictina cu amenajata in stil baroc. Chiar am urcat in turnul ei, pana sus in clopotnita. Cand am ajuns acolo au inceput sa bata clopotele… asa ca am fugit inapoi repede pe scari, cu o usoara durere de urechi. 😀

Normal, ca mai in toate bisericele si catedralele pe care le-am vazut prin vestul Europei, am fost impresionat de bogatia de decoratiuni, de vitraliile si de picturile cu motive religioase. Pustiulica, care misuna prin toate cotloanele, mi-a arat si o interesanta miniatura a cetatii Ierusalimului, din vremea cruciadelor.

Dupa ce am vizitat tot ce s-a putut prin biserica, am coborat la restaurantul manastirii, de altfel unul cu cateva sute de mese lungi, in care pot incape fara probleme o multime de turisti sau de pelerini veniti la manastire. De altfel, un restaurant in toata regula, care am impresia ca aduce venituri serioasa calugarilor.

dav
Bere la Manstirea Andechs

Normal, ne-am asezat la una dintre mese de la terasa si am baut impreuna cu prietenii nostri cate o bere blonda sau una neagra, am degustat un vestit ciolan de porc dar si niste covrigi bavarezi. Berea, foarte buna de altfel, chiar am cumparat pentru aprofundarea ulterioara a gustului o mica colectie de sase beri Andechs. Le-am pus la frigider la hotel si ne-am ocupat de ele seara, dupa ce ne intorceam din plimbarile prin Alpii tirolezi sau bavarezi.

andechs_22

Am vazut si zona din cadrul restaurantului in care clientii obisnuiti ai manastirii isi tin sub lacat halbele de bere personale.

Cateva imagini de acolo, in continuare.